ISO 26000

ISO 26000

Maatschappelijke verantwoordelijkheid

ISO 26000 standard cena Srbija Društvena odgovornost sertifikat Srbija

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) verwijst naar de manier waarop organisaties hun bedrijfsprocessen beheren om een positieve impact op de maatschappij en hun activiteiten te hebben. Om precies te zijn, gaat het om de verantwoordelijkheid van de organisatie voor haar activiteiten binnen de maatschappij en het milieu, waarbij deze activiteiten in overeenstemming moeten zijn met de belangen van de maatschappij, en zowel ethische bedrijfspraktijken als wetten en andere wettelijke voorschriften moeten naleven.

Organisaties die maatschappelijk verantwoord ondernemen, presenteren hun activiteiten vaak aan het bredere publiek als onderdeel van hun jaarverslag of door middel van activiteiten die hun toewijding aan maatschappelijke verantwoordelijkheid benadrukken. Rapportage helpt een organisatie om duidelijke doelen te stellen, waardoor de prestaties en het succes van doorgevoerde veranderingen gemeten kunnen worden. De verkregen resultaten laten duidelijk zien wat de invloed is van de organisatie op het milieu, de maatschappij en de economie. Internationaal vastgestelde data en metrieken zorgen ervoor dat de informatie in de rapporten toegankelijk is en gemakkelijk gepresenteerd kan worden aan alle geïnteresseerde belanghebbenden.

Om deze redenen is de internationale norm ISO 26000 aangenomen als richtlijn voor MVO en duurzame ontwikkeling.

ISO 26000 zal u helpen om het niveau van MVO in uw organisatie continu te verhogen.

Ontdek de beste manier om te beginnen met de certificering van MVO volgens ISO 26000 en leer waarom deze norm voordeel kan opleveren voor elk type bedrijf, ongeacht de grootte van de organisatie.

De ISO 26000-norm is een belangrijk hulpmiddel om een organisatie als maatschappelijk verantwoord te positioneren, zowel tegenover haar werknemers als tegenover de omgeving waarin zij opereert.

VOORDELEN

Jačanje poverenja u kompanije sa TISAX sertifikatom cena Srbija

Door vertrouwen op te bouwen en de belangrijkste aspecten van het certificeringsproces te begrijpen, ontstaan stabiele en vriendschappelijke relaties die als basis dienen voor zakelijke vooruitgang.

  • icon Behalen van concurrentievoordeel
  • icon Vermogen om werknemers, klanten, cliënten of gebruikers aan te trekken en te behouden
  • icon Verhogen van het moraal, de betrokkenheid en de productiviteit van werknemers
  • icon Verbeteren van relaties met bedrijven, overheden, media, leveranciers, collega's, klanten en de gemeenschap waarin de organisatie actief is

GERELATEERDE NORMEN